نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

میزان فروش کلی کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 به ۶۰ میلیون واحد رسید

مد کَتز (Mad Catz) یکی از مشهور‌ترین کمپانی‌های شاغل در زمینه تولید محصولات مرتبط با بازی است که اخیرا طی گزارشی اعلام کرده فروش کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 در مجموع به ۶۰ میلیون واحد رسیده است. با زومجی همراه باشید.

در دورانی که شاهد حضور کنسول‌های ایکس‌باکس وان از مایکروسافت و پلی‌استیشن 4 از سونی به عنوان جدید‌ترین کنسول‌های خانگی هستیم، نماینده سونی با فروشی بیشتر نسبت به کنسول مایکروسافت از حیث فروش موفق‌تر عمل کرده است. با این حال و حتی علی‌رغم این که آمار دقیقی از فروش ایکس‌باکس وان منتشر نشده است، این کنسول هم اوضاع خوبی دارد و به یک محصول سود‌آور برای مایکروسافت تبدیل شده است.

چندی پیش بلیک جورگنسون، مدیر ارشد مالی کمپانی  الکترونیک آرتز، اعلام کرد که کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 تا پایان سال ۲۰۱۵ در مجموع ۵۵ میلیون عدد فروش داشته‌اند که سهم کنسول مایکروسافت در این بین ۱۹ میلیون و سهم کنسول سونی ۳۶ میلیون است. حال دیوید مک کوئن، مدیر ارشد مالی کمپانی مد کتز اعلام کرده که در طی یک ماهی که از سال ۲۰۱۶ می‌گذرد، ۵ میلیون کنسول دیگر هم در جهان فروخته شده و مجموع میزان فروش این دو کنسول به ۶۰ میلیون رسیده است.

مدیر مالی کمپانی مد کتز همچنین پیش‌بینی کرده که تا پایان سال ۲۰۱۸ که توسط برخی از بزرگان صنعت بازی از جمله AMD به عنوان پایان دوران نسل هشتم نامیده می‌شود، میزان کلی فروش کنسول‌های خانگی سونی و مایکروسافت به ۱۵۰ میلیون واحد خواهد رسید.

نظر شما در مورد این آمار فروش و همچنین میزان پیش‌بینی شده چیست؟

منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده