نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰

نسخه بعدی Call of Duty احتمالا یک شوتر علمی - تخیلی و فضایی خواهد بود

این روز‌ها اخبار و شایعات مختلفی در مورد نسخه بعدی Call of Duty به گوش می‌رسد و پس از اینکه گفته شد این نسخه احتمالا Modern Warfare 4 باشد، حال گزارشی منتشر شده مبنی بر این‌که ممکن است این نسخه یک شوتر علمی-تخیلی و فضایی باشد. با زومجی همراه باشید.

نسخه بعدی سری Call of Duty توسط استودیو خوش‌نام و خاطره‌انگیز اینفینیتی وارد ساخته می‌شود و این مورد چندی پیش توسط اکتیویژن رسما تایید شد. با این حال هنوز مشخص نیست که این بازی در چه دوره تاریخی و با چه داستانی جریان خواهد داشت. حال با استناد به گزارش دو منبع بسیار معتبر شینوبی و یوروگیمر، این نسخه قرار است یک بازی علمی-تخیلی باشد.

شینوبی با انتشار پستی در سایت نیوگف، اعلام کرد که داستان این بازی در آینده‌ای بسیار دور جریان خواهد داشت که شامل نبرد‌های فضایی خواهد بود و در یک کلام، یک شوتر فضایی «تمام عیار» خواهد بود. یوروگیمر هم با تایید این اطلاعات، اعلام کرده با استناد به اطلاعاتی که خودش کسب کرده، مطمئن است که در بازی شاهد مبارزات فضایی خواهیم بود. ولی اینکه آیا کلیت بازی در فضا جریان خواهد داشت یا اینکه فقط در برخی قسمت‌ها به فضا سفر خواهیم کرد، هنوز مشخص نیست.

Call of Duty Space Warfare

کمپانی Activision زمانی که ساخته شدن نسخه بعدی سری «ندای وظیفه» را تایید کرد، اعلام کرد که این نسخه یک اثر «متفاوت» خواهد بود و تبدیل شدن این بازی به یک شوتر فضایی، می‌تواند بهترین تاییدیه برای این ادعا باشد. به‌علاوه سری Call of Duty چندان هم با فضا بیگانه نیست؛ چرا که نسخه Ghosts که از قضا توسط همین استودیو Infinity Ward ساخته شده بود، در فصل افتتاحیه گیمر را به فضا می‌برد و نبرد‌هایی را درون یک سفینه فضایی نشان می‌داد.

به‌علاوه جالب است بدانید که اکتیویژن یک بار در سال ۲۰۱۰، نشان تجاری Call of Duty: Space Warfare را ثبت کرده بود که البته در سال ۲۰۱۴ آن را حذف کرد. این بدین معنی نیست که گزارش جریان داشتن بازی در فضا اشتباه است، بلکه ممکن است این بازی با نامی به غیر از Space Warfare عرضه شود. همچنین در سال ۲۰۱۳، مارک روبین که از تهیه‌کنندگان سری ندای وظیفه در استودیو اینفینیتی وارد است، اعلام کرده بود که بردن این سری به فضا، ایده عاقلانه‌ای است؛ با این حال این کار نیازمند اعمال تغییراتی در گیم‌پلی کلی سری خواهد بود:

اگر بازی به فضا برده شود، استفاده از نارنجک غیرممکن خواهد بود و کشتن پشت سر دشمنان هم کمی دشوار می‌شود. همچنین در آن‌جا نمی‌توان از هلی‌کوپتر استفاده کرد و از حضور سگ به عنوان همراه بهره برد. با این حال استودیو ما همواره از چالش‌های اینچنینی استقبال می‌کند و شاید بتوان راهی برای قرار دادن این ویژگی‌ها در بازی پیدا کرد. مثلا به جای جریان داشتن بازی در فضا، می‌توان آن را به دل یک سفینه فضایی برد.

کمپانی اکتیویژن قرار نیست کنفرانس مستقلی در جریان نمایشگاه E3 2016 داشته باشد، با این حال طبق قراردادی که با سونی منعقد کرده، قرار است بازی‌های خود را در جریان کنفرانس سونی معرفی کند و گیم پلی نسخه جدید Call of Duty هم در جریان این رویداد نمایش داده خواهد شد. این بازی برای عرضه در پاییز امسال برنامه‌ریزی شده است.

نظر شما در مورد رفتن تبدیل شدن ندای وظیفه به یک شوتر فضایی چیست؟

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده