نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۰

استودیو سازنده Assassin's Creed 3، در حال ساخت یکی از بزرگترین بازی های یوبی سافت است

استودیو سنگاپور کمپانی یوبی‌سافت که در سال‌های اخیر بازی‌های بزرگی مثل Assassin's Creed 3 را ساخته، در حال توسعه یک بازی بزرگ دیگر است که برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها عرضه خواهد شد. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

در جریان رویداد GDC، اولیویر دی روتالیر، رییس استودیو‌های سنگاپور و آسیای شرقی کمپانی یوبی‌سافت، ضمن اعلام خبر تاسیس استودیو جدید این کمپانی در کشور فیلیپین، اطلاعاتی هم در مورد وضعیت فعلی استودیو سنگاپور ارائه کرد؛ استودیویی که بازی‌هایی بزرگی مثل Assassin's Creed 3 و Ghost Recon: Phantoms را تا به امروز ساخته است. روتالیر در این مورد گفت:

ما [در استودیو سنگاپور] افتخار تولید بازی‌های بسیار بزرگی را داشته‌ایم. ما تا به امروز در دو زمینه ساخت بازی‌های بزرگ (AAA) و همچنین بازی‌های آنلاین پی‌سی (Ghost Recon: Phantoms) فعالیت کرده‌ایم و در طی ۷ سالی که از تاسیس استودیو می‌گذرد، در مجموع ۱۰ بازی بزرگ را روانه بازار کرده‌ایم. هم اکنون هم ما در حال ساخت یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های کمپانی Ubisoft هستیم که برای کنسول‌ها و پی‌سی عرضه خواهد شد.

البته هنوز مشخص نیست که این بازی جدید اعلام شده، نسخه‌ای از یک مجموعه قبلی است یا اینکه یک IP کاملا جدید خواهد بود. استودیو سنگاپور اولین بار نبرد‌های دریایی را وارد سری اساسینز کرید کرد که بعد‌ها تبدیل به هسته اصلی گیم‌پلی نسخه‌های Black Flag و Rogue شد.

ption id="attachment_116499" align="aligncenter" width="790"]اساسینز کرید ۳ استودیو سنگاپور را می‌توان خالق نبرد‌های دریایی در سری اساسینز کرید معرفی کرد

روتالیر در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرد بازار بازی‌های ویدیویی در آسیای شرقی، با سرعت بسیار زیادی در حال رشد است که قشر جوان و علاقه‌مند به بازی این منطقه، تاثیر بسزایی در آن دارند. وی در ادامه توضیحاتی تکمیلی در مورد استودیو تازه تاسیس فیلیپن هم ارائه کرد:

ما در استودیو سنگاپور، نیرو‌هایی از کشور فیلیپین داریم که در تمام این مدت همراه ما بر روی بازی‌های بزرگ فعالیت کرده‌اند. ما یک رابطه خوب با این افراد داریم و اعتماد خیلی خوبی بین ما وجود دارد. همین مساله کافی است تا مطمئن باشیم که تاسیس یک استودیو جدید در فیلیپین تصمیمی درست است. به‌علاوه تعدادی از این نیرو‌ها به استودیو فیلیپین منتقل خواهند شد تا فرهنگ، سبک و ایده‌های مخصوص به یوبی‌سافت را به افراد آن‌جا منتقل کنند و به نوعی نیرو‌های جوان استودیو جدید را آموزش دهند که امری بسیار ضروری است.

همچنین چیپ گو، رییس استودیو فیلیپین، برای مدت طولانی در استودیو سنگاپور حضور داشته و می‌تواند تجربیات با ارزشش را در اختیار نیرو‌های استودیو فیلیپین قرار دهد. توسعه‌دهندگان شاغل در استودیو جدید، باید کاملا با بازی‌های بزرگ یوبی‌سافت آشنا شوند؛ چرا که این امر بهترین روش برای آشنا شدن آن‌ها با استاندارد‌های مدنظر یوبی‌سافت در ساخت بازی‌ها است. اعضای استودیو جدید همچنین به آخرین فناوری‌های ساخت بازی هم دسترسی خواهند داشت.

با استناد به صحبت‌های روتالیر، تا پایان سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۵۰ بازیساز در استودیو فیلیپین حضور خواهند داشت که این رقم در آینده به ۲۰۰ نفر هم خواهد رسید. همان‌طور که قبلا در زومجی خواندید، یوبی‌سافت در سال ۲۰۱۶ نسخه‌ای از سری Assassin's Creed عرضه نخواهد کرد؛ با این حال این کمپانی در حال توسعه Watch Dogs 2 است که نسخه پی‌سی آن از دایرکت‌ایکس 12 پشتیبانی خواهد کرد.

نظر شما در مورد بازی جدید استودیو سنگاپور و تاسیس استودیو فیلیپین چیست؟

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده