نویسنده: عارف حسین پور
// جمعه, ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰

بازی‌های آینده مجموعه Forza روی رایانه‌های شخصی نیز منتشر می‌شوند

بازی Forza Motorsport 6: Apex که بهار امسال عرضه می‌شود، اولین بازی از مجموعه اتومبیل‌رانی Forza است که برای رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. مایکروسافت اعلام کرد که در آینده بازی‌های بیشتری از این سری پرطرفدار را روی رایانه‌ها خواهیم دید.

در جریان کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ در سن فرانسیسکو، دن گریناوالت، کارگردان هنری سری Forza از استودیوی ترن ۱۰ اعلام کرد که تمام بازی‌های آینده این مجموعه علاوه بر ایکس‌باکس، روی رایانه‌های شخصی نیز عرضه خواهند شد. گریناوالت که سخنرانی‌اش به صورت ویدیویی و از پیش ضبط شده ارائه می‌شد گفت که بازی Forza 6 Apex اولین قدم برای انتقال مجموعه Forza روی ویندوز 10 محسوب می‌شود. گریناوالت معتقد است که این بازی قابلیت‌های ویندوز 10 را به اثبات می‌رساند و به بازیسازها نشان می‌دهد که چگونه می‌توانند یک بازی برای پلتفرم یکپارچه ویندوز بسازند و آن را برای تمام دستگاه‌های ویندوزی عرضه کنند. گریناوالت گفت:

در آینده تمام بازی‌های ما برای ویندوز 10 و ایکس‌باکس منتشر می‌شوند. پلتفرم یکپارچه ویندوز هم برای سازندگان بازی‌ها و هم برای بازیکنان عالی است. این [پلتفرم] با ارائه تجربه‌های شگفت‌انگیز روی تمام دستگاه‌هایی که از ویندوز 10 استفاده می‌کنند، قدرتمندتر از قبل خواهد شد.

دن گریناوالت همچنین تایید کرد که بازی Apex از نرخ فریم ۶۰ و رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند، منتها به شرطی که رایانه شما قدرت اجرای بازی با این کیفیت را داشته باشد. با اینکه بازی‌های سری Forza همواره از گرافیک عالی برخوردار بوده‌اند، اما Apex بهترین و باکیفیت‌ترین جلوه‌های بصری در تاریخ این مجموعه را به نمایش خواهد گذاشت.

Apex که در واقع نسخه رایگان (Free-to-Play) بازی Forza 6 است، اواخر بهار امسال منتشر خواهد شد، اما هنوز زمان دقیق عرضه بازی مشخص نیست. مایکروسافت قصد دارد یک بازی دیگر از این مجموعه را نیز در نمایشگاه E3 2016 معرفی کند. هنوز اطلاعات زیادی از این بازی در دست نیست، اما تصویر روی جلد آن مربوط به اتومبیل لامبورگینی سنتناریو خواهد بود (Lamborghini Centenario) که هنوز عرضه نشده است.

بازی Forza Motorsport 6 سومین بازی از این مجموعه است که در تاریخ ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۵ (۲۴ شهریور ۱۳۹۴) برای کنسول نسل جدید مایکروسافت عرضه شد. این شرکت چندی پیش اعلام کرد که بیش از ۱۰ میلیون نفر سه بازی Forza 5 (سال ۲۰۱۳)، Forza Horizon 2 (سال ۲۰۱۴) و Forza 6 (سال ۲۰۱۵) را روی ایکس‌باکس وان انجام داده‌اند.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده