نویسنده: مرتضی تقوی
// چهار شنبه, ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۰

تماشا کنید: ۲۱ دقیقه از گیم پلی بازی No Man's Sky

No Man's Sky یک بازی ماجراجویی با حال‌و‌هوای اکتشافات علمی-تخیلی است که تا دو ماه دیگر عرضه می‌شود. به تازگی وبسایت IGN ویدیویی را از گیم‌پلی این بازی منتشر کرده است که دنیای بی‌انتهای No Man's Sky را نشان می‌دهد.

بازی علمی-تخیلی No Man's Sky (آسمانِ هیچکس) توسط استودیوی مستقل هلو گیمز ساخته شده است. گیم‌پلی این بازی بر پایه‌های اکتشاف، بقا، مبارزه و تجارت طرح‌ریزی شده و در آن بازیکن‌ها در یک دنیای باز و «زاینده» که شامل تعداد غیر قابل تصور 18 کوینتیلیون (1018) سیاره است، به دنبال اهداف خود می‌روند. تعداد سیاره‌‌هایی که برای این بازی طراحی شده‌اند وسعت فوق‌العاده گسترده‌ی محیط آن را نشان می‌دهد و جالب‌تر آنکه برای اکثر این سیارات گونه‌های گیاهی، جانوری و زبان مخصوص طراحی شده است!

No Man's Skyشاید از خود بپرسید چگونه می‌شود جهانی با این عظمت و این همه ویژگی متنوع خلق کرد؟ پاسخ را می‌توان در استفاده از تکنیک Procedural Generation یافت. منظور از جهان زاینده که در بالا به آن اشاره کردیم این است که کهکشان بسیار بزرگ بازی، شامل ستاره‌ها، سیاره‌ها، اشکال زندگی، اکوسیستم‌ها، نژادها و رفتارهای گروهی مختلفی است که همگی آنها از طریق شیوه‌ای به نام Procedural Generation (تولید رَویه‌ای) ایجاد شده‌اند. در این روش با استفاده ازمحاسبات ریاضی، الگوریتم‌های قطعی (الگوریتم‌هایی که رفتار قابل پیش‌بینی دارند) و تولید اعداد تصادفی، ویژگی‌ها و محیط‌های بازی به شکل خودکار تولید می‌شوند و بنابراین دیگر نیازی به طراحی ساخت تمام اِلِمان‌های بازی به صورت دستی نیست.

شاید اگر به اندازه‌ی یک بازی معمولی برای No Man's Sky وقت بگذارید 99/99 درصد از دنیای آن هنوز دست نخورده باقی بماند! لذا باید گفت که با یک بازی بی‌انتها طرف هستیم. بازیکنان می‌توانند اطلاعاتی که از اکتشاف سیاره‌های مختلف به دست می‌آورند را در پایگاه داده‌ی جهانی این بازی به نام «The Atlas» با دیگر گیمر‌ها به اشتراک بگذارند. همچنین شما در این بازی می‌توانید با به دست آوردن مواد و نقشه‌های مختلف، تجهیزاتتان را ارتقا دهید، سفینه‌های بهتری بخرید تا بیشتر در دل این کهکشان نفوذ کنید، با سفینه‌های دیگر تجارت و با دشمنان مبارزه نمایید.

سایت IGN به تازگی تریلری ۲۱ دقیقه‌ای از گیم‌پلی آسمان هیچکس منتشر کرده است که دنیای این بازی را بهتر برای شما به نمایش می‌گذارد. در ادامه می‌توانید این ویدیو را تماشا کنید:

 

|

بازی No Man's Sky تابستان امسال برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. پیش از این هم شان ماری، یکی از اعضای استودیوی هِلو گیمز، شایعات پیرامون مشکلات فنی و نرخ فریم بازی که احتمال به تعویق افتادن انتشار آن را مطرح می‌کرد، رد کرده بود.

منبع: Gematsu


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده