نویسنده: مرتضی تقوی
// دوشنبه, ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۰

نسخه ی پی سی بازی Doom محدودیت نرخ فریم ندارد

این روز‌ها بسیاری از طرفداران بازی Doom مشغول تجربه‌ی نسخه‌ی بتای این شوتر اول شخص هیجان‌انگیز هستند. به تازگی استودیو اید سافت‌ور، سازنده‌ی این بازی، اعلام کرده است که نسخه‌ی پی‌سی محدودیت فریم ریت نخواهد داشت. با جزئیات این خبر با زومجی همراه باشید.

بالاخره پس از سال‌ها انتظار طرفداران بازی Doom شاهد عرضه‌ی نسخه‌ی جدید این بازی تا کمتر از یک ماه دیگر هستند. بتای عمومی این بازی از ۲۷ فروردین آغاز شده و قرار بود امروز صبح به پایان برسد، اما با توجه به استقبال گسترده طرفداران، یک روز دیگر هم تمدید شد. به تازگی، تیاگو سوسا، برنامه‌نویس ارشد بخش رِندرینگ استودیو اید سافت‌ور، در حساب کاربری توییتر خود اعلام کرد که نرخ‌فریم نسخه‌ی پی‌سی بازی Doom قفل نخواهد بود. این خبر به این معنی است که گیمر‌هایی پلتفرم پی‌سی، می‌توانند این بازی را بر روی ۶۰ فریم بر ثانیه یا بالاتر اجرا کنند.

Doom-Shakhes-527x790گیمری در صفحه‌ی سوسا از وی سوال کرده بود که چرا نرخ فریم بدون محدودیت، با توجه به اینکه انتظار ۲۰ ساله‌ی گیمرها بوده، اکنون به امری رایج تبدیل شده است. سوسا در جواب این گیمر نوشت که این موضوع به یک امر عادی تبدیل نشده بلکه این طور موارد معمولا زمانبر هستند.

با توجه به انتقاداتی که از عملکرد ضعیف نسخه‌ی بتا این بازی بر روی پی‌سی شده بود، شاید بتوان گفت که اعلام نرخ‌فریم بدون محدودیت Doom بر روی این پلتفرم اصلا جای تعجب نداشت. مشکل نسخه ی پی‌سی این بود که سیستم شما هرچقدر هم که قوی بود، باز هم با افت نرخ فریم مواجه می‌شدید و همچنین میدان دیدتان را نمی‌توانستید تنظیم کنید و به تنظیمات پیشرفته هم دسترسی نداشتید.

این موضوع که سازندگان گوش شنوا داشتند و با دریافت بازخورد‌ها سریعا مشکل را پیش از عرضه‌ی نسخه‌ی اصلی بازی برطرف کردند بسیار خوب است، اما بازی‌هایی که بتسدا منتشر می‌کند معمولا خالی از باگ نیستند و امیدواریم اید سافت‌ور این روند را تغییر دهد.

نسخه‌ی بتای بازی Doom برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی عرضه شده است. همچنین سازندگان اعلام کرده‌اند تنظیمات میدان دید و صدا را که قبلا در نسخه‌ی بتای پلی‌استیشن 4 شاهد بودیم به نسخه‌ی ایکس‌باکس وان هم اضافه شده است. نسخه‌ی کامل این بازی برای هر سه پلتفرم در تاریخ ۱۳ می (۲۴ اردیبهشت) منتشر خواهد شد.

اخیرا ویدیویی از این بازی منتشر شده است که نحوه شخصی‌سازی و ارتقای شخصیت را در بخش چندنفره Doom نشان می‌دهد. شما همچنین می‌توانید تریلر سینمایی بسیار زیبا و هیجان‌انگیز از این بازی با نام «Fight Like Hell» را که بتسدا منتشر کرده است تماشا کنید.

منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده