با تکنولوژی های استفاده شده و نحوه نورپردازی در بازی Quantum Break آشنا شوید

پنج‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
2015-08-quantum-break
در جریان نمایشگاه سیگراف ۲۰۱۵، اعضای استودیو رمدی روی استیج حضور پیدا کردند و اطلاعاتی را از نحوه نورپردازی پیشرفته در بازی Quantum Break و تکنولوژی Global Illumination (سیستمی که با آن نوری که برای بازی طراحی شده در قسمت‌ها و سطح‌های مختلف محیط پخش می‌شود) با علاقه‌مندان درمیان گذاشتند. با زومجی همراه باشید.
تبلیغات

با نمایش‌هایی که تا امروز از بازی Quantum Break مشاهده کردیم، سیستم نورپردازی بازی یکی از نکات شگفت‌انگیز گرافیک محصول جدید رمدی بوده است.

رمدی برای ارائه‌ی اطلاعات بهتر و آشنا کردن مخاطبان در نحوه نورپردازی بازی Quantum Break، با انتشار تصاویری به انجام توضیحات خود پرداخته است.

در ابتدا این استودیو سه تصویر کاملا جدید را از این بازی منتشر کرده است:

در ادامه می‌توانید محیطی از دنیای بازی که به لطف تکنولوژی Global Illumination نورپردازی در گوشه و کنار آن پخش شده را مشاهده کنید:

در ادامه با یکدیگر نگاهی  به تصویر بالا که بدون انجام سایه‌زنی منتشر شده است می‌اندازیم:

در ادامه می‌توانید تصویری از همان محیط که به لطف تکنولوژی ذکرشده سیستم نورپردازی در گوشه و نقاط آن پخش شده را مشاهده کنید:

برای نورپرازی محیط‌های یک بازی، از اجرا و عناصر مختلفی استفاده می‌شود. با برخی از این عناصر در بازی Quantum Break آشنا شوید:

برای انعکاس نور در یک بازی، از ابزارهایی با نام کاوشگر استفاده می‌شود که در گوشه و نقاط دنیای بازی قرار داده شده‌اند. در ادامه می‌توانید مقایسه‌ای از زمان فعال و غیرفعال بودن این کاوشگرها را مشاهده کنید:

همان‌طور که اشاره کردیم، این کاوشگرها در گوشه و نقاط دنیای بازی کار گذاشته می‌شوند. در تصویری که در ادامه مشاهده می‌کنید، نحوه جاسازی این عناصر در بازی مشخص شده است:

تکنولوژی Voxel Tree یک برنامه سه‌بعدی است که با استفاده از خصوصیات که مانند اشعه ایکس‌-ری است، سازندگان اطلاعات کاملی را داده‌های گوشه و کنار دنیای بازی به دست می‌آورند. در ادامه با یکدیگر نگاهی به نحوه کارکرد این تکنولوژی در بازی کوانتوم بریک می‌اندازیم:

نورپردازی یکپارچه در دنیای بازی، انعکاس اشیای داینامیک و ثابت را به بهترین شکل ممکن نشان می‌دهد:

برای جلوگیری از رد نشدن نور از سطوح، با استفاده از علم هندسه وزن و ضخامت اجسامی که در محیط وجود دارند چند برابر می‌شود:

در ادامه می‌توانید تصویر کاملی از محیط بالا با استفاده از تکنولوژی Global Illumination را مشاهده کنید:

این‌بار، می‌توانید تصویری از همان محیط بدون تکنولوژی Global Illumination را مشاهده کنید:

در ادامه با یکدیگر مقایسه‌ای از این دو حالت که فواید تکنولوژی Global Illumination را به تصویر می‌کشد را مشاهده می‌کنیم:

همان‌طور که اشاره کردیم، با استفاده از Global Illumination نورپردازی در قسمت‌های مختلف یک محیط پخش می‌شود و به یک قسمت خاص محدود نمی‌شود. در تصویری که در ادامه مشاهده می‌کنید، می‌توانید مقایسه نورپردازی به یک نقطه خاص و پخش شدن آن در محیط را مشاهده کنید. دو تصویری که در قسمت پایین این تصویر قرار دارند، مقایسه نورپردازی در دنیای واقعی و بازی کوانتوم بریک را نشان می‌دهد. تصویر سمت چپ متعلق به دنیای واقعی و تصویر سمت راست متعلق به بازی است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، تقریبا هیچ تفاوتی میان این دو تصویر وجود ندارد:

از تکنولوژی Global Illumination، همچنین برای ساطع کردن نور از اجزای خالی اجسام هم استفاده می‌شود:

در ادامه با یکدیگر مقایسه‌ای از فعال و غیرفعال بودن این تکنولوژی برای ساطع کردن نور در محیط را مشاهده می‌کنیم:

در ادامه می‌توانید مقایسه‌ای در زمان استفاده از تکنولوژی Global Illumination و انجام رنگ‌‌آمیزی در محیط را مشاهده کنید:

تصویری که در ادامه مشاهده می‌کنید، سیستم رندرینگ زنده بازی در یکی از سربازان شرکت مونارک را نشان می‌دهد. تصویر موردنظر با کیفیت 720p ضبط شده، اما همان‌طور که سازندگان در گذشته اعلام کردند، رزولوشن نهایی بازی 1080p خواهد بود:

سیستم رندرینگ زنده‌ی بازی، این بار گوشه‌ای از محیط را پس از تخریب‌های انجام شده نشان می‌دهد:

با استفاده از تکنولوژی Temporal filtering، سیگنال‌ها و فرکانسی‌های بی‌فایده بازی حذف می‌شود. در ادامه می‌توانید مقایسه‌ای از زمان استفاده از این تکنولوژی و استفاده نکردن از آن را مشاهده کنید:

با استفاده از تکنولوژی رندرینگ در بخش نورپردازی، این عنصر به صورت منظم در دنیای بازی پخش می‌شود. در ادامه می‌توانید تصویری در زمان فعال و غیرفعال بودن این سیستم را مشاهده کنید:

انعکاس نور در محیط با استفاده از تکنولوژی Global Illumination:

استفاده از تکنولوژی رندرینگ پویا به همراه Temporal filtering که سیگنال‌ها و فرکانس‌های غیرضروری را از بازی حذف می‌کند:

مقایسه‌ای در زمان استفاده از تکنولوژی رندرینگ پویا و تصویر نهایی به دست آمده به وسیله آن:

در ادامه شاهد مقایسه‌ای در زمان فعال و غیرفعال بودن سیستم رندرینگ نورپردازی بازی خواهید بود:

بازی کوانتوم بریک برای روان بودن سیستم نورپردازی در بازی، از زوایای مختلفی به انجام این کار می‌پردازد:

با استفاده از تکنولوژی Compute shaders، سرعت سیستم رندرینگ بازی چند برابر می‌شود:

نورپردازی یکی از بهترین عناصر بازی Quantum Break است و با این تصاویر، حتما توجه شده‌اید که سازندگان برای تولید این بخش در بازی چه چالش‌هایی را تجربه کرده‌اند.

بازی Quantum Break که محصول جدید استودیو رمدی است، در تاریخ ۱۷ فروردین سال ۱۳۹۵ به صورت انحصاری برای ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. شما همچنین می‌توانید تریلر گیمزکام ۲۰۱۵ بازی Quantum Break را هم از طریق زومجی مشاهده کنید.

منبع: Dualshockers

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات