نویسنده: حامد افرومند
// شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۳

هفته نامه - قسمت ۲۵: از سر و صدای اسپنسر و ایکس‌باکس‌وان تا اضافه شدن عضوی جدید به خانواده‌ی زومیت

امیدواریم هفته‌ی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. شنبه‌ای دیگر و هفته‌ نامه‌ای دیگر از راه رسید و با گزارش کامل رویدادهای مهم هفته‌ی گذشته در خدمتتان هستیم. با زومجی همراه باشید.

به قسمت بیست و پنجم هفته نامه رسیدیم. این هفته اتفاق مهمی در خانواده زومیت رخ داد و سایت «کجارو» افتتاح شد. کجارو مرجع و مجله گردشگری و جهانشناسی در تاریخ اول مرداد ۱۳۹۴ افتتاح شد. از طرف تیم زومجی، افتتاح این سایت را تبریک می‌گوییم.

1

در یک اقدام غیر منتظره، بازی 4 Five Nights At Freddy’s که قرار بود در روز هالووین عرضه شود توسط سازنده بازی بر روی شبکه استیم قرار گرفت! چندی پیش و پس از تماشای تریلر قسمت چهارم Five Nights At Freddy’s ما دریافتیم که داستان بازی دیگر در رستوران Freddy’s رخ نمی‌دهد. بلکه شما نقش کودکی را دارید که در خانه خودش باید با انواع و اقسام موجودات ترسناک دست و پنجه نرم کند.

این هفته‌ها آن‌قدر بازار بازی‌های ویدیویی خلوت شده که بازی God of War 3 Remastered توانسته به خوبی توجه بسیاری را به خود جلب کند. استودیو سانتا مونیکا، برای اینکه عطش مخاطبان را بیش از پیش کنند و همچنین وداعی دوباره با شخصیت کریتوس داشته باشند، قسمت سوم مجموعه خدای جنگ را با بهینه‌سازی‌های گرافیکی تحت پسوند ریمستر به کنسول پلی‌استیشن 4 آوردند.

دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p | رزولوشن 480p

ما در زومجی به بررسی این بازی پرداختیم و در آیتم نیم‌نگاه نیز کمی به انجام بازی و گپ زدن در مورد آن پرداختیم تا خاطرات پنج سال پیش را برای کسانی که آن موقع بازی را روی پلی استیشن 3 انجام داده بودند زنده کنیم.

همچنین فرصتی شد تا بازی Batman Arkham Knight را نیز در نیم‌نگاه پوشش دهیم و دقایقی در مورد این بازی صحبت کنیم. امیدواریم بازی‌های بیشتری را در این بخش بررسی کنیم و با پیشنهادهای شما قسمت به قسمت بهتر شویم.

در ادامه به مرور مهمترین رویدادهای هفته‌ی گذشته می‌پردازیم:

در حالی‌ که زمان زیادی تا عرضه نسخه ۱۰ ویندوز توسط مایکروسافت باقی‌ نمانده است،  در خبری مایکروسافت اعلام کرد که کاربران ایکس‌باکس وان که از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند می‌توانند بازی‌های خود را بر روی رایانه‌های شخصی‌ یا تبلت‌های دارای این نسخه از ویندوز استریم کنند. این قابلیت در ابتدای هفته‌ی گذشته فعال شد و به زودی قابلیت‌های دیگری نیز به اپلیکیشن ایکس‌باکس اضافه خواهد شد. ویندوز ۱۰ به صورت رسمی‌ در تاریخ ۲۹ جولای (۷ مرداد) منتشر می‌شود و در ابتدا کاربران ویندوز اینسایدر این قابلیت را دارند که نسخه ویندوز خود را ارتقا دهند. پس از آن‌، این بروزرسانی برای دیگر کاربران قابل دانلود خواهد بود.

طی مراسم جهانی بازی‌های مبارزه‌ای (EVO 2015)، اخباری در خصوص محتواهای دانلودی بازی Street Fighter V منتشر شد. گویا کپ‌کام قصد دارد تا سیاست‌های قدیمی خود در رابطه با انتشار محتواهای اضافی و بروزرسانی‌های مجموعه Street Fighter را کنار بگذارد و به جای عرضه یک بروزرسانی بزرگ در قالب دیسک‌های فیزیکی، محتواهای کم‌حجم‌تر را به صورت دانلودی ارائه کند. مهم‌تر اینکه بازیکن‌ها می‌توانند بسیاری از این محتواهای دانلودی Street Fighter V را به طور رایگان و در داخل بازی آزاد کنند. بازی Street Fighter V در ماه مارس سال ۲۰۱۶ میلادی برای رایانه‌های شخصی ویندوزی و پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد. کپ‌کام چندی پیش به طور رسمی اعلام کرد که این بازی هرگز برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه نمی‌شود.

2

این پایان اخبار مربوط به Street Fighter V نبود و هفته گذشته کپکام از یکی دیگر از شخصیت‌های جدید این بازی رونمایی کردنکالی، یکی‌ از ۴ شخصیت کاملا‌ جدیدی است که به دنیای Street Fighter در قسمت پنجم این بازی خواهد آمد. نکالی داستان رمزآلودی دارد. نحوه جنگیدن وی وحشیانه و بیشتر شبیه حیوانات است تا بتواند از این طریق دشمنان خود را با خشونت از سر راه بردارد. وی در جنگیدن خود هیچ آرامشی ندارد و تمام حملات نکالی برای رساندن بالاترین آسیب به حریف خود انجام می‌شود.

اعضای ندرریلم همچنان مشغول اضافه کردن شخصیت‌های جدید به بازی Mortal Kombat X هستند. این‌بار نوبت به شخصیت ترمر رسیده و درریلم در جریان مسابقات EVO با پخش تریلری از گیم‌پلی این شخصیت از بازگشت او خبر می‌دهد.

دانلود ویدیو با رزولوشن 480p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

بازیکنانی که کامبت پک را خریداری کردند از تاریخ ۲۱ جولای (۳۰ تیر) میتوانند ترمر را دانلود کنند و بازیکنان دیگر نیز از تاریخ ۲۸ جولای (۶ مرداد) می‌توانند این شخصیت را بخرند. به احتمال بسیار زیاد، کار بسته‌های الحاقی بازی Mortal Kombat X با شخصیت تِرِمور به پایان نخواهد رسید و احتمالا در آینده شاهد اضافه شدن شخصیت‌های بیشتری به این بازی مبارزه‌ای باشیم.

الکترونیک آرتز از امضای قرارداد با تیم فوتبال رئال مادرید خبر داد. با این قرارداد، بازی Fifa 16 به بازی رسمی این تیم تبدیل شد. با این قرارداد ما شاهد ساخت بازیکنان رئال مادرید و ورزشگاه آنها، سانتیاگو برنابئو با جزئیات بسیار بیشتر خواهیم بود. همچنین اسکن‌های سه بعدی به روز شده از ۱۴ بازیکن محبوب تیم مانند کریستیانو رونالدو، سرجیو راموس، خامس رودریگز، لوکا مودریچ وکریم بنزما در نسخه جدید فیفا قرار خواهد گرفت.

3

FIFA 16 در تاریخ ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) برای تمام پلتفرم‌های بازی منتشر خواهد شد.

خالق سری Assassin’s Creed یعنی پاتریس دِیزیلتس اعلام کرد که بازی بعدی او که Ancestors: The Humankind Odyssey نام دارد یک اکشن/ماجرایی با روایت داستانی سریالی خواهد بود که در دنیایی بزرگ و جهان‌باز جریان دارد. این بازی در تاریخ جریان خواهد داشت و شامل چند شخصیت اصلی در زمان‌های مختلف خواهد بود که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را خواهند داشت. دِیزیلتس به عنوان طراح و کارگردان بازی، بیش از ۲۰ سناریو را در ذهن خود دارد. سناریوهایی که شامل دوران استفاده از حیوانات به منظور کشاورزی، انقلاب پنی‌سیلین و اولین فرود انسان روی کره ماه می‌شوند.

No Man’s Sky شما را به بی‌نهایت دعوت می‌کند. ویدیوی جدیدی از این بازی منتشر شده که بسیار هیجان انگیز است:

دانلود ویدیو با کیفیت 480p | دانلود با کیفیت 720p

بازی No Man’s Sky برای رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن 4 منتشر می‌شود اما هنوز سازندگان تاریخی را برای عرضه‌ی آن اعلام نکرده اند. تا آنجا که می‌دانیم هِلو گیمز قصد اعلام تاریخ برای عرضه بازی را در نمایشگاه E3 امسال داشت. هرچند تا پایان سال جاری میلاد نمایشگاه‌های زیادی از جمله گیمزکام، توکیو گیم شو، نمایشگاه یوروگیمر و پاریس گیمز را داریم.

بر اساس تحقیقات جدیدی که توسط سایت مشاوره‌ی Get Safe Online صورت گرفت، بیش از ۵۰ درصد والدین نگران انجام بازی‌های آنلاین توسط فرزندانشان هستند اما از هر ۱۰ نفر ۹ نفر اجازه‌ی بازی به فرزندانشان را می‌دهند. ۳۷ درصد از والدین احساس می‌کنند که کنترلی روی آنلاین بازی کردن بچه‌هایشان ندارند و یک سوم از والدین مصاحبه شونده تایید کردند که فرزندشان حداقل یک بار در روز به صورت آنلاین بازی می‌کند. البته محققان این تحقیق اعلام کردند که درصد اخیر در واقعیت قاعدتا باید بیشتر از مقداری باشد که در تحقیق نمایان شده است. این سایت همچنین پیشنهاد می‌کند که کودکان اصلا به تعرض‌های آنلاین پاسخی ندهند و والدین نیز به رده‌بندی سنی بازی‌ها حتما توجه داشته باشند.

یکی از مهمترین و بزرگترین بازی‌هایی که به انتشار نسخه‌ی ریمستر آن نزدیک هستیم Uncharted Collection است. با وجود نگرانی در مورد زیاد شدن ریمسترهای بازی‌های پلی‌استیشن 3 بر روی پلی‌استیشن 4، در ویدیو جدیدی که از گیم‌پلی بازی Uncharted 2  پخش شد نگرانی‌های طرفداران تا حد زیادی کاهش یافت و نوید یک ریمستر بسیار زیبا را به طرفداران این سری داد.

دانلود ویدیو با رزولوشن 360pدانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

ویدیو که کمی‌ کمتر از ۴ دقیقه است به ما نشان می‌دهد که استودیو بلوپرینت (که کار ریمستر کردن بازی را بر عهده دارد) در حال ساخت بازی است که به راحتی‌ با ریمستر The Last Of Us که توسط خود ناتی داگ ریمستر شده بود از لحاظ کیفی‌ برابری می‌کند. بازی Uncharted: The Nathan Drake Collection در تاریخ ۷ اکتبر (۱۵ مهر) به صورت اختصاصی بر روی پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد.

براساس اطلاعات منتشرشده توسط آخرین شماره از مجله Edge، مبارزات بازی Dark Souls 3 با الهام‌گیری از بازی Bloodborne، سریع‌تر از نسخه‌های قبلی این سری است. اعضای مجله Edge در زمان تجربه کردن Dark Souls 3 در استودیو فرام سافت‌ور، دو تغییر اساسی را در بازی نسبت به نسخه‌های قبلی مشاهده کردند. حرکت «بازگشت به عقب» که در سری Dark Souls اهمیت زیادی داشت، در نسخه سوم با «حرکت و جهش سریع» جایگزین شده است. یکی دیگر از تغییرات عمده بازی، حرکت سریع شمشیرهای سنگین در بازی است. در نسخه‌های قبلی این سری شمشیرهای سنگین به دلیل سنگینی خود، آهسته‌تر از سلاح‌های دیگر حرکت می‌کردند.

4

بازی Dark Souls 3 اوایل سال ۲۰۱۶ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

کمپانی اسکوئر انیکس این روزها درحال ساخت یک بازی نقش‌آفرینی جدید با نام Project Setsuna (هنوز نام آن به صورت قطعی مشخص نشده) است. اخیرا اطلاعات جدیدی از این بازی منتشرشده است. طی مصاحبه اخیری که با یوسوکه ماتسودا، مدیر ارشد اسکوئر انیکس انجام شده، وی گفته است اتمسفر بازی Project Setsuna از واژه ژاپنی Setsuna که به معنای «غم و اندوه» است می‌آید.

5

اسکوئر انیکس در نمایشگاه E3 2015 از بازی Project Setsuna رونمایی کرد. این بازی که هنوز نام مشخصی ندارد، به عنوان یک بازی نقش‌‌آفرینی کاملا جدید در دست تولید قرار دارد.

سونی رسما ریموت کنترلی را برای راحتی علاقمندان به مشاهده فیلم برروی پلی‌استیشن 4 رونمایی کرد. این ریموت کنترل که PDP نامگذاری شده در آبان‌ ماه عرضه می‌شود.

6

هرچند قیمت ۳۰ دلاری (در حدود ۱۰۰ هزار تومان)‌ برای یک ریموت کنترل از نقطه نظر برخی می‌تواند زیاد باشد، با این حال با نگاهی به زمان صرف شده بابت تماشای فیلم از نِت‌فلیکس باید این واقعیت را قبول کرد که این روزها وظیفه‌ی کنسول شما تنها اجرای بازی ها نیست. برای بسیاری کنسول پلی‌استیشن 4‌ به عنوان دستگاهی برای استریمنگ استفاده می‌شود در نتیجه استفاده از کنترلر دستگاه برای حرکت در منو برای بسیاری امری ایده‌ آلی نخواهد بود.

کم‌کم به نمایشگاه گیمزکام 2015 در آلمان نزدیک می‌شویم. باخبر شدیم که دو بازی  ReCore و Sea of Thieves که در کنفرانس کمپانی مایکروسافت و در نمایشگاه E3 2015 معرفی شدند، در گیمزکام 2015 حضور نخواهند داشت. فیل اسپنسر دلیل این موضوع را فاصله‌ی کم نمایشگاه E3 با گیمزکام می‌داند و اعتقاد دارد سازنده‌ها فرصت زیادی برای ارائه‌ی یک نمایش جدید در این مدت کوتاه نداشته‌اند. رئیس بخش ایکس‌باکس همچنین گفته است حضور نداشتن بازی Quantum Break در E3 2015 به نفع سازندگان بوده است. البته نباید نگران بود. چرا که حضور سه بازی بزرگ Quantum Break, Crackdown و Scalebound را در کنفرانس مایکروسافت خواهیم دید.

7

اسپنسر همچنین اعلام کرد که نسخه رایانه‌های شخصی بازی Gears of War:Ultimate Edition بعد از نسخه‌ی ایکس‌‌باکس وان بازی عرضه می‌شود. بازی Gears of War:Ultimate Edition در مجموع بیش از ۴۴ گیگابایت حجم داشته و شامل پیشرفت‌ها‌ی بصری خیره کننده‌ای می‌شود. سازندگان همچنین ۵ فصل از مراحل اضافی بازی را که تنها در نسخه‌ی رایانه‌های شخصی در دسترس بود،‌ دراین نسخه از بازیگنجانده‌اند. علاقمندان به بازی Gear of War:Ultimate Edition می‌توانند در تاریخ ۲۵ آگوست (سوم شهریور ماه) این بازی را برروی ایکس‌باکس وان تجربه کنند.

اخبار پیرامون اسپنسر و ایکس‌باکس وان همچنان ادامه دارد! اسپنسر در یکی از توییت‌های خود به امکان پشتیبانی ایکس‌باکس وان از ماوس اشاره کرده است. ایکس‌باکس وان هم‌اکنون تحت شرایطی خاص از صفحه کلید پشتیبانی می‌کند، اما اسپنسر در توییت‌های خود اشاره کرد که پشتیبانی از ماوس قابلیتی است که باید به کنسول اضافه شود.

سال گذشته بازی PES 2015 با رزولوشن 720p بر روی ایکس‌باکس وان اجرا شد، اما امسال با بازی PES 2016 سازندگان توانستند رزولوشن نسخه ایکس‌باکس وان را مانند پلی‌استیشن 4 به 1080p برسانند. بازی PES 2016 در تاریخ ۱۸ سپتامبر (۲۷ شهریور) برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس 360، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی منتشر خواهد شد. نسخه مخصوص این بازی با نام Anniversary Edition، تنها در انحصار کنسول‌های پلی‌استیشن 3 و پلی‌استیشن 4 خواهد بود.

پس از انتظاری نسبتا طولانی،  دارندگان کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا و طرفداران سری Resident Evil تا چند هفته آینده می‌توانند بازی Resident Evil: Revelations 2 را روی کنسول دستی خود بازی کنند. نسخه پلی‌استیشن ویتا Resident Evil: Revelations 2 علاوه بر چهار اپیزود اصلی که برای پلتفرم‌های دیگر منتشر شد، دارای دو اپیزود اضافی با نام‌های «The Struggle» و «Little Miss» خواهد بود.

8

اگر هنوز قسمت جدید سری بازی‌های Resident Evil را تجربه نکردید و کنسول دستی ویتا را هم دراختیار دارید، در تاریخ ۲۷ مرداد می‌توانید به تجربه این بازی اپیزودیک بپردازید.

در جریان نمایشگاه کوایک-کان، بتسدا یک نسخه ویژه از سری بازی‌ها‌ی Fallout را برای طرفداران رایانه‌های شخصی‌ معرفی‌ کرد. نسخه محدود Fallout Anthology شامل تمام بازی‌های این سری خواهد بود.  این نسخه ویژه در تاریخ ۲۹ سپتامبر (۷ مهر) در امریکا و ۲ اکتبر (۱۰ مهر) در اروپا با قیمت ۵۰ دلار در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

خبر دیگر از بتسدا مربوط به DOOM است. همان‌طور که شرکت بتسدا در گذشته وعده داده بود، کاربرانی که بازی Wolfenstein: The New Order را پیش‌خرید کردند، به‌زودی می‌توانند نسخه آلفا بخش چندنفره بازی موردانتظار DOOM را تجربه کنند. متاسفانه بتسدا هنوز تاریخ انتشار دقیق نسخه آلفا بخش چندنفره بازی DOOM را اعلام نکرده و تنها به جمله «طی ماه‌های آتی» بسنده کرده است. بتسدا همچنین اعلام کرده کاربرانی که در نمایشگاه QuakeCon 2015 حضور یابند، می‌توانند گیم‌‌پلی نسخه پیش از آلفا بازی DOOM را هم تجربه کنند. همچنین تصاویر جدیدی از این بازی منتشر شد. این تصاویر که از نمایشگاه QuakeCon 2015 ارسال شده، دو محیط معروف بازی با نام‌های «ایستگاه فضایی» و «جهنم» که در نمایشگاه E3 2015 هم حضور داشتند را به ما نشان می‌دهد.

9

نسخه جدید سری بازی‌های Doom که توسط استودیو id software تولید شده، بهار سال ۲۰۱۶ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

دیوید رِینارد، رئیس استودیو لندن سونی که این روزها درحال تولید بازی برای هدست واقعیت‌ مجازی است، در مصاحبه اخیر خود گفته است تولیدکنندگان بازی‌های این تکنولوژی جدید، یک شبه نمی‌توانند انقلاب عظیمی را در این بازی‌ها ایجاد کنند. رینولد در صحبت‌های خود گفته است انتقال صنعت بازی‌های رایانه‌ای به واقعیت مجازی، مانند انتقال فیلم‌های بدون کلام به فیلم‌هایی که صحبت کردن شخصیت‌ها در آن رایج شد چند سالی طول خواهد کشید.

به تازگی تصویری از بازی Need for Speed منتشر شده که در آن تصاویر رندر شده‌ی با موتور بازی با دنیای واقعی مقایسه شده است. به جرات می‌توان گفت که این اسکرین‌شات‌ها با محیط واقعی‌ای که از روی آن شبیه‌سازی شده‌اند مو نمی‌زنند!

10

به نظر می‌رسد که موتور بازی‌سازی و امکانات فنی‌ای که شرکت سازنده‌ی بازی Need for Speed، یعنی گوست گیمز، به کار گرفته است جلوه‌های بصری فوق العاده‌ای را در بازی خلق می‌کند که به دنیای واقعی بسیار نزدیک‌اند. آیا می‌توانید تصویر بازی را از دنیای واقعی تشخیص دهید؟!

 

در انتها نگاهی می‌اندازیم به منتخب مهمترین مقالات و مطالب منتشر شده در زومجی در هفته‌ای که گذشت: (برای خواندن مطالب روی تصویر مورد نظر کلیک کنید)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

امیدواریم از عملکرد تیم زومجی در هفته‌ای که گذشت راضی بوده باشید. ما را در جریان نظرات و انتقادات خود بگذارید.

شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی ما در اینستاگرام دنبال کنید.

ممنون!

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده