// سه شنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۰

فیل اِسپِنسر: خرید مشترک میان ایکس‌باکس وان و پی‌سی «ویژگی پلتفرم» می‌شود

به گفته‌ی فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، مایکروسافت ایجاد قابلیت خرید مشترک (Cross-Buy) و ذخیره‌سازی مشترک (Cross-Save) میان ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی ویندوز ۱۰ را برای کسب و کار بازی‌ها هدف گرفته‌ است. در ادامه با زومجی همراه باشید.

۱۱ فوریه (۲۲ بهمن) بود که مایکروسافت  رسما وجود قابلیت خرید مشترک و ذخیره‌سازی مشترک بازی Quantum Break را میان دو پلتفرم رایانه‌های شخصی ویندوز ۱۰ و ایکس‌باکس وان تایید کرد. Quantum Break، تازه‌ترین ساخته‌ی استودیوی سرگرمی رِمدی، سازنده بازی‌های نام‌آشنایی مانند Max Payne و Alan Wake، مدتی قبل پس از حرف و حدیث‌های پیش آمده رسما برای رایانه‌های شخصی ویندوز ۱۰ تایید شد. در توئیتر رسمی اسپنسر نیز از وی پرسیده شد که آیا وی انتظار دیدن پشتیبانی از بازی‌های استود‌های ثالث (third-party) را نیز در لیست خرید‌ دارد یا خیر؟ او در جواب گفت:

ما این را یک ویژگی پلتفرم می‌کنیم. ما فکر می‌کنیم این برای بازیکنان خوب است.

البته اسپنسر مشخص کرده است که وی به دنبال معرفی این ویژگی در سطح سیستم‌‌ است و هیچ تضمینی برای حمایت دیگر توسعه‌دهندگان ثالث و ناشران وجود ندارد.

شرکت سونی ویژگی‌ خرید مشترک و ذخیره‌سازی مشترک را از سال ۲۰۱۲ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن ویتا اجرا کرده‌ است. به عنوان مثال برخی از بازی‌های تازه عرضه شده مانند Crypt of the Necrodancer ،A Boy and His Blob و Nuclear Throne با خرید برروی یکی از پلتفرم‌ها روی سایر کنسول‌های نیز قابل اجرا است. برخی از این بازی‌های بخاطر ویژگی‌ ذخیره‌سازی مشترک به راحتی بعد از اتمام برروی یکی از پلتفرم‌های سونی، قادر به انتقال تروفی‌های آزاد شده برروی کنسول‌ دیگر هستند.

علاوه بر این، مایکروسافت قصد دارد تا در آینده بازی‌های شناخته‌ شده و با کیفیت دیگری مانند ReCore ،Sea of Thieves و Fable Legends را برای رایانه‌های شخصی عرضه کند. این بازی‌ها در گذشته به صورت انحصاری برای ایکس‌باکس وان معرفی شده بودند. این بدان معنا است که پیش‌خرید نسخه ایکس‌باکس وان Quantum Break با نسخه‌ای رایگان از رایانه‌های شخصی همراه خواهد شد.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده