نویسنده: wood patch
// دوشنبه, ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰

تماشا کنید: مقایسه گرافیک نسخه نهایی Quantum Break با تریلر معرفی و E3 بازی

تنها چند ساعت مانده به انتشار رسمی Quantum Break برای رایانه‌های شخصی ویندوزی و ایکس‌باکس وان، ویدیوی جدیدی بر روی یوتیوب قرار گرفته که در آن به مقایسه گرافیک نسخه نهایی بازی و نمایش‌های پیشین آن در طول رویدادهای بزرگ پرداخته شده است. در ادامه با زومجی همراه شوید.

«افت گرافیکی محسوس بازی‌ها پس از عرضه نسبت به نمایش‌های اولیه آن‌ها» این روزها به یک عبارت رایج تبدیل شده است که در توصیف اکثر بازی‌های بزرگ، همواره آن را می‌شنویم. البته نباید این نکته را نیز از قلم انداخت که برخی از آثار، اگرچه تفاوت‌های بصری انگشت‌شماری با تریلرهای به‌نمایش درآمده از آن‌ها در رویدادها و نمایشگاه‌های بزرگ دارند، ولی باز هم زیبا جلوه می‌کنند. در هر حال، فریب چشم‌های عموم با هدف بزرگ‌نمایی اثر و بالا بردن سطح انتظارات و اشتیاق طرفداران برای اعمال تبلیغات بیش‌تر، کاری غیر قابل قبول و ناپسند است. خوشبختانه در این بین هنوز هم سازندگانی هستند که چنین اقداماتی را مردود می‌دانند و نه تنها کیفیت بازی خود را حفظ می‌کنند بلکه با ایجاد تغییرات مثبت، در راستای پیشرفت المان‌های آن گام برمی‌دارند. استودیوی خوش‌نام رِمِدی، یکی از آن سازندگان بزرگ به‌شمار می‌رود که همواره در تلاش است تا پروژه‌های خود را با بهترین کیفیت ممکن به گیمرها تحویل دهد.

بازی پرآوازه کوانتوم بریک که پیش از رونمایی از کنسول نسل هشتمی ایکس‌باکس وان معرفی شده بود، از همان روز اول با به نمایش گذاشتن گرافیک چشم‌نواز و جلوه‌های سینمایی خیره‌کننده خود، راهش را از سایر انحصاری‌های ایکس‌باکس وان جدا کرد و به مورد انتظارترین بازی این کنسول تبدیل شد. اما متاسفانه، ساخته جنجال برانگیز استودیوی Remedy Entertainment برخلاف انتظارات و دیدگاه‌های طرفداران، آن‌گونه که باید و شاید بود مورد استقبال منتقدین قرار نگرفته است. برخی گیم‌پلی بازی را زیر سوال برده‌اند، برخی دیگر داستان آن را کلیشه‌ای می‌خوانند و عده‌ای نیز با ایده کلی بازی مشکل دارند اما تمام کسانی که تاکنون موفق به تجربه Quantum Break شده‎اند، گرافیک آن را تحسین می‌کنند؛ گرافیکی که با حفظ ظاهر اصلی خود، با بهبودهای قابل ملاحضه‌ای در تکنیک‌های نورپردازی و همچنین کیفیت و کمیت جزئیات همراه شده است. همان‌گونه که در ویدیوی مقایسه‌ زیر نیز دیده می‌شود، فضاها در نسخه نهایی بازی نسبت به نمایش‌های قبلی آن «واقع‌گرایانه‌تر» به‌نظر می‌رسند، جزئیات محیطی و تراکم وسایل در اغلب سکانس‌ها تا حدودی افزایش پیدا کرده‌اند و مدل چهره کاراکترها هم زیباتر جلوه می‌کنند. تم خاکستری اطراف (هنگامی که زمان متوقف می‌شد) اکنون طیف‌هایی از رنگ آبی را به‌خود گرفته و فیزیک آتش و انیمیشن‌های مربوط به تصادف‌ها و انفجارات نیز دست‌خوش تغییرات کوچکی شده است:

|

کوانتوم بریک از تاریخ ۵ آوریل ۲۰۱۶ (۱۷ فروردین ۱۳۹۵) برای ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 در دسترس قرار خواهد گرفت. در هنگام تایید نسخه پی‌سی این اثر، جنجال‌ها و بحث‌های فراروانی در میان گیمرها شکل گرفت و دارندگان Xbox One از مایکروسافت عصبانی بودند؛ مایکروسافت نیز در پاسخ به انتقادات، این نسخه از بازی را تلاشی در جهت انسجام بیش‌تر بازیکنان خواند و اعلام کرد که کنسول‌ها و پشتیبانی از آن‌ها، هنوز هم برای کمپانی در اولویت قرار دارند. برای اجرای بازی بر روی رایانه‌های شخصی، به سیستمی قوی نیاز خواهید داشت که از مشخصات حداقل سیستم مورد نیاز آن می‌توان به پشتیبانی از دایرکت‌ایکس 12، حداقل ۸ گیگابایت حافظه رم و کارت گرافیک انویدیا GTX 760 یا اِی‌ام‌دی رادئون R7 260X اشاره کرد.

نسخه ایکس‌باکس وان Quantum Break با رزولوشن 720p اجرا خواهد شد؛ به گفته متخصصان دیجیتال فاندری با وجود رزولوشن مذکور، تصاویر بسیار زیبا هستند و از تکنیک‌های ویژه Anti-Aliasing آن‌قدر خوب استفاده شده که رزولوشن بازی مشابه 900p به نظر می‌رسد. همچنین طبق بررسی‌های صورت گرفته، آخرین ساخته استودیوی رمدی از لحاظ فنی بسیار بهینه است و نرخ فریم نسخه ایکس‌باکس وان آن در اکثر صحنه‌ها ثابت باقی می‌ماند. برای نصب بازی نیز به ۴۴/۰۹ گیگابایت فضای خالی بر روی کنسول خود نیاز خواهید داشت.

نظر شما در رابطه با این ویدیو چیست؟ آیا گرافیک بازی همچنان شما را هیجان‌زده می‌کند؟

منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده