// پنجشنبه, ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰

کمپین جمع آوری سرمایه برای ساخت نسخه پی سی بازی Rock Band 4 با شکست مواجه شد

به نظر می‌رسد به این زودی‌‌ها قرار نیست بازی Rock Band 4 برای رایانه‌های شخصی منتشر شود. اخیرا کمپین جمع‌آوری سرمایه برای ساخت نسخه پی‌سی این بازی با شکست مواجه شد و نتوانست مبلغ مورد نیاز خود را به طور کامل جمع‌آوری کند. با ما در زومجی همراه باشید.

بازی Rock Band 4 در سال گذشته برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر شد. پس از آن، سازندگان بازی اعلام کردند که این بازی برای رایانه‌های شخصی نیز منتشر خواهد شد اما آمار وبسایت Fig که وظیفه جمع‌آوری سرمایه ساخت این نسخه را به عهده داشت، چیز دیگری را نشان می‌دهد.

استودیو Harmonix سازنده بازی Rock Band 4 کمپینی را برای جمع‌آوری سرمایه مورد نیاز ساخت نسخه رایانه‌های شخصی این بازی از طریق وبسایت فیگ ترتیب داده بود. حال پس از گذشت ۳۵ روز، تنها ۵۲/۸۵ درصد مبلغ مورد نیاز آنها یعنی ۷۹۲ هزار و ۸۱۷ دلار جمع‌آوری شده است و بدلیل عدم جمع‌آوری سرمایه مورد نیاز سازندگان، این نسخه بازی ساخته نخواهد شد.

این استودیو برنامه داشت تا مبلغ ۵۰۰ هزار دلار از سرمایه مورد نیاز ۲ میلیون دلاری ساخت نسخه پی‌سی بازی را خود تامین کرده و ۱.۵ میلیون دلار باقی‌مانده را از طریق وبسایت فیگ جمع‌آوری کند. همچنین قرار بود که شبکه آنلاین راک بند (Rock Band Network) نیز به همراه نسخه پی‌سی بازی راه‌اندازی شود.

استودیو هارمونیکس در گذشته یک کمپین برای بازی Amplitude در وبسایت کیک استار راه‌اندازی کرده بود که با موفقیت توانست سرمایه مورد نیاز خود را تامین کند. کمپین تامین هزینه ساخت نسخه رایانه‌های شخصی بازی Rock Band 4 در وبسایت فیگ راه اندازی شد. این وبسایت به منظور تامین سرمایه مورد نیاز برای ساخت بازی‌ها، در آگوست ۲۰۱۵ توسط یکی از مدیران سابق شرکت دابل فاین راه اندازی و شروع به کار کرد. از کمپین‌های موفق این وبسایت می‌توان به کمپین بازی Psychonauts 2 شرکت Double Fine با سرمایه ۳/۸۳ میلیون دلاری و بازی Jay and Silent Bob: Chronic Blunt Punch از شرکت Interabang Entertainment با سرمایه ۴۴۵ هزار دلاری اشاره کرد.

در حال حاضر استودیو هارمونیکس تمام تمرکز خود را بر روی پروژه‌های واقعیت مجازی مانند بازی Rock Band VR برای هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت و نرم افزار Harmonix Music VR گذاشته است اما در صورتی که هارمونیکس کمبود هزینه کمپین Rock Band 4 را جبران کند، احتمال عرضه این بازی در آینده برای رایانه‌های شخصی وجود دارد.

نظر شما چیست؟‌ آیا استودیو هارمونیکس پس از این شکست یک بار دیگر درخواست جمع‌آوری سرمایه برای این بازی را می‌کنند؟‌ یا اینکه برای همیشه ساخت بازی Rock Band 4 برای رایانه‌های شخصی کنسل می‌شود؟

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده