نویسنده: آرش رستمی
// چهار شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۴۵

ریموند برای الکترونیک آرتز اثری به سبک‌ و سیاق سری Assassin’s Creed می‌سازد

ظاهراً الکترونیک آرتز قصد دارد با ساخت یک بازی با حال‌وهوای Assassin’s Creed، آن‌هم به دست جید ریموند، حضوری پررنگ را در سبک ماجراجویی جهان‌ِباز تجربه کند. با جزئیات این خبر همراه زومجی باشید.
بازی‌های Assassin’s Creed با وجود افت‌های مقطعی و انتقادات مختلفی که به سیاست‌های یوبی‌سافت وارد است، همچنان فروش خوبی را تجربه می‌کنند؛ فروشی که قطعاً مورد توجه بازی‌سازهای دیگر قرار گرفته است. در همین راستا، به نظر می‌رسد که مسئولین الکترونیک آرتز دست‌به‌کار شده‌اند تا پا جا پای یوبی‌سافت بگذارند و به شکل جدی‌تری در سبک اکشن-جهان‌ِباز حضور پیدا کنند؛ چرا که در ماه گذشته، نایب‌رئیس کمپانی در این‌باره صحبت و حتی به بازی‌هایی مانند GTA و Assassin’s Creed اشاره کرده بود. اکنون جزئیات دیگری از برنامه‌های الکترونیک آرتز در این رابطه مشخص شده است. بلیک جورگنسن، رئیس بخش مالی EA، اخیراً طی همایشی در سان‌فرانسیسکو از تصمیم این کمپانی برای ساخت اثری مشابه Assassin’s Creed صحبت کرد. وی با اشاره به اینکه تلاش‌های الکترونیک آرتز در ژانر «اکشن» کافی نبوده، اعلام کرد که جید ریموند، مدیر سابق یوبی‌سافت تورنتو و تهیه‌کننده‌ی دو نسخه‌ی اول Assassin’s Creed، قرار است یک بازی با حال‌ و هوای این سری برای آن‌ها بسازد. وی گفت:
ما عملاً هیچ‌گاه در بزرگ‌ترین سبک گیمینگ، یعنی ژانر اکشن، فعال نبوده‌ایم. صحبت از بازی‌هایی هم‌سبک با Assassin’s Creed است؛ بازی‌هایی که ضمن بهره‌گیری بیشتر از جهان‌ِباز، تأکید بیشتری هم بر روی [بخش] تک‌نفره دارند تا [بخش] چندنفره. این حوزه‌ای نبوده که ما در آن فعالیت [چندانی] داشته باشیم.
جورگنسن این‌طور ادامه داد:
[همان‌طور که می‌دانید] ما اخیراً جید ریموند را استخدام کرده‌ایم. او کسی است که در ساخت سری Assassin’s Creed برای یوبی‌سافت نقش داشته و قرار است در استودیوی تازه‌تاسیس ما در مونترال، یک بازی با ژانر اکشن برای‌مان بسازد.
آیا به نظر شما EA می‌تواند با کمک ریموند اثری مشابه سری پرفروش یوبی‌سافت بسازد؟ در این‌صورت، این اثر باید چگونه باشد تا بتواند ضمن قرار گرفتن در کنار Assassin’s Creed، ایده‌های نو و گیم‌پلی جذابی را از خودش به نمایش بگذارد؟ منبع: EuroGamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده