// شنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

با موفقیت Fallout Shelter بتسدا بازی های موبایلی بیشتری را تولید می کند

تاد هاوارد در مصاحبه‌ی اخیر خود اعلام کرده است که با موفقیت Fallout Shelter، اولین بازی موبایلی بتسدا،‌ این شرکت سرمایه‌گذاری بیشتری را در حوزه بازی‌های موبایلی خواهد کرد. در ادامه با زومجی همراه باشید.

خرداد ماه امسال بود که بتسدا (Bethesda) برای افزایش تب و تاب عرضه‌ی بازی Fallout 4 نخستین بازی موبایلی خود را با نام Fallout Shelter منتشر کرد. اکنون تاد هاوارد (Todd Howard)، کارگردان  Fallout 4 در جریان جوایز DICE 2016 در مصاحبه‌ای با گیم‌اسپات پرده از برنامه‌ریزی‌های بیشتر بتسدا برای عرضه بازی‌های بیشتر برای پلتفرم موبایل برداشته است:

ما قراره کارهای بیشتری انجام دهیم.

هرچند نام تجاری Fallout بسیار محبوب است با این حال طبق گفته‌ی هاوارد آنها پیش‌بینی این چنین موفقیت بالایی را برای بازی Fallout Shelter نمی‌کردند. هاوارد در گذشته گفته بود که بازی Fallout Shelter با هدف کسب درآمد ساخته نشده است.

هاوارد پیشتر در رابطه با نگرانی‌های بتسدا گفته بود که این شرکت بیشتر از آن که به فکر پول ساخت Fallout Shelter‌ باشد به فکر ارائه یک تجربه‌ عمیق و جذاب به اندازه کافی برای بازیکنان است:

بیشترین نگرانی ما مناسب بودن [این بازی] برای استودیوهای بتسدا بود. اما محبوبیت کلی بازی؟ ما واقعا برای این «مشکل خوب» آماده نبودیم.

تاد هاوارد همچنین برخی از بازی‌های مورد علاقه موبایلی خود را نیز با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشت. در لیست او نام‌هایی مانند Threes ،Hearthstone (به گفته‌ی هاوارد، وی به این بازی وابسته شده است)، Clash Royale ،Crossy Road و Star Wars: Galaxy of Heroes به چشم می‌خورد.

حرکت  بتسدا به سمت تولید بازی‌های موبایلی،‌ بیشتر مربوط به این واقعیت ساده است که توسعه‌دهندگان استودیو به انجام بازی‌های تلفن‌های هوشمند مشغول هستند. به این ترتیب، به طور طبیعی آنها با منابع الهام زیادی مواجه هستند:

در جیب شما بازی‌های رایگان زیادی برای تجربه وجود دارد. بنابراین، همیشه در هنگام  بازی، به این فکر می‌کنید که ما نیز می‌توانیم یکی از اینها بسازیم، ما فکر می‌کنیم می‌توانیم کار ویژه‌ای را در اینجا انجام دهیم. بنابراین کارهای بیشتری را انجام خواهیم داد.

متاسفانه، هاوارد جزئیات بیشتری را در رابطه بازی‌های آینده بتسدا ارائه نکرد. به این ترتیب، هنوز مشخص نیست که لیست بازی‌های موبایل آینده این استودیو مانند Fallout Shelter از بازی‌های فرعی (Spin-off) مجموعه‌های محبوب تشکیل می‌شود یا در آینده با IP‌ و مجموعه‌های جدیدی از این استودیو آشنا خواهیم شد.

ماه دسامبر گذشته بود که بتسدا دفتر جدیدی را در مونترال با هدف «گسترش ظرفیت‌های توسعه در کنسول‌ها، رایانه‌های شخصی و بازی‌های موبایلی» افتتاح کرد. بازی Fallout Shelter نخستین بار در شب اولین کنفرانس مطبوعاتی بتسدا برای دستگاه‌های iOS عرضه شد. استقبال گسترده در اولین ماه عرضه بازی راه را برای انتشار Fallout Shelter در ماه آگوست برروی دستگاه‌های اندرویدی هموار کرد.

بتسدا هیچگاه گزارشی از نقل و انتقالات انجام شده از طریق خریدهای درون برنامه‌ای بازی Fallout Shelter را منتشر نکرد. با این حال در ماه‌های گذشته یک شرکت تحقیقاتی اعلام کرد که این بازی تنها در ۲ هفته اول ۵.۱ میلیون دلار درآمد برای بتسدا داشته است.

علاوه بر بازی‌های موبایل جدید، بتسدا اکنون روی سه بسته‌الحاقی جدید برای Fallout 4 در کنار «سه پروژه دراز مدت» کار می‌کند. هاروارد اعلام کرده است که یکی از این سه پروژه به بزرگی دوتای دیگر نیست.

دیدگاه شما در این رابطه چیست؟ شما علاقمند به ساخت چه سبک بازی‌های موبایلی توسط بتسدا هستید؟

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده