// چهار شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۰

الکترونیک آرتز: فروش پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان‌ به ۶۰ میلیون دستگاه رسیده است

بِلیک یورگِنسُن، رئیس امور مالی الکترونیک آرتز، امروز در جریان کنفرانس تلکام و رسانه فناوری مورگان استنلی ارقامی را از مجموع فروش کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان به اشتراگ گذاشته است. در ادامه با زومجی همراه باشید.

طبق گفته‌ی بلیک یورگنسن، دو کنسول پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان اکنون مجموعاً ۶۰ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته‌اند. این رقم افزایش ۵ میلیونی فروش کنسول‌ها را از پایان سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد. وی که در رابطه با واقعیت مجازی سخن می‌گفت، با اشاره به ارقام کنسول‌ها، این موضوع را دلیلی بر عدم حرکت کامل الکترونیک آرتز به سمت واقعیت مجازی در حال حاضر اعلام کرد. یورگنسن عدم انتشار پلتفرم‌های واقعیت مجازی و در نتیجه عدم اثبات موفقیت واقعیت مجازی را از دیگر دلایل تمایل کم الکترونیک آرتز نسبت به ساخت بازی‌های بزرگ واقعیت مجازی معرفی کرد.

رئیس امور مالی  الکترونیک آرتز با اشاره به بودجه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون دلاری برای ساخت یک بازی کامل با پشتیبانی از واقعیت مجازی، از نیاز افزایش فروش کنسول‌ها به سطح جدید سخن گفت. وی بازار کنسول‌ها را «بزرگ» خوانده و تعداد کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان فروخته شده را مجموعا ۶۰ میلیون و علاوه بر این فروش کنسول‌های پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 را ۱۵۰ میلیون بیان کرد.

طبق گفته‌ی یورگنسن، الکترونیک آرتز اکنون برروی یک بازی  واقعیت مجازی کوچک و خلاقانه کار می‌کند که البته هنوز به صورت رسمی رونمایی نشده است. علاوه بر این، وی با اشاره به قدرت توسعه‌دهندگی و مهندسی در شرکت الکترونیک آرتز از توانایی آوردن محتوای مناسب به دستگاه‌های مختلف در صورت موفقیت واقعیت مجازی خبر داد.

طبق آخرین آمار منتشر شده توسط سونی، پلی‌استیشن 4 تاکنون ۳۶ میلیون عدد در سراسر جهان فروخته است. در صورت صحیح بودن آمار ۶۰ میلیون واحدی اعلام شده توسط یورگنس، پلی‌استیشن 4 اکنون بازار بزرگتری را نسبت به ایکس‌باکس وان تجربه می‌کند.

همچنین یورگنسن در طول سخنرانی اعلام کرد که ۲۵ درصد از کل بازی‌های فروخته شده الکترونیک آرتز سهم دانلود بازی‌های کامل بوده است. این آمار البته با توجه به موقعیت جغرافیایی بازیکنان و همچنین سرعت پهنای‌باند و میزان دسترسی به نقل و انتقالات پولی می‌تواند متفاوت باشد. این رقم نسبت به ۲۰ درصد اعلام شده درماه نوامبر توسط الکترونیک آرتز افزایش ۵ درصدی را نشان می‌دهد. اگر چه این رقم (پیش‌بینی می‌شود که تا ۳ تا ۴ سال آینده به ۴۰ درصد گسترش پیدا کند) به طور خاص مربوط به پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان می‌شود.

یورگِنسُن در این رابطه گفت:

ما می‌خواهیم مشتریان تصمیم بگیرند. ما شرکای خرده‌فروش خوبی داریم و قصد ادامه این همکاری را با آن‌ها داریم. آن‌ها سرویس‌های زیادی را در حوزه کشف و بازاریابی برای ما انجام می‌دهند. ما اعتقاد داریم که در سطح جهانی همکارهای خرده‌فروش همیشه حضور خواهند داشت. اما بسیاری از مشتریان ما، مانند حوزه‌های موسیقی، کتاب ، فیلم و تلویزیون در نهایت روش دانلود دیجیتالی را  انتخاب می‌کنند. ما تلاش می‌کنیم تا مطمئن شویم که بازی‌های ما در هر مکانی که مردم می‌خواهند در دسترس باشند.

مدتی قبل نیز مد کَتز (Mad Catz) یکی از مشهور‌ترین کمپانی‌های تولید محصولات مرتبط با بازی از فروش نزدیک به ۶۰ میلیونی این دو کنسول نسل هشتم پرده برداشته بود.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده