// شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰

کنجی یانو: رفتن کوجیما از کونامی پایانی بر مجموعه Metal Gear Solid است

هیدئو کوجیما، خالق و طراح مجموعه‌ی خاطره انگیز Metal Gear  از اولین نسخه در سال ۱۹۸۷ تا آخرین آن در سال ۲۰۱۵، شاهکار‌هایی را برای طرفداران خلق کرد. اما خبر جدایی وی از کونامی خیلی‌ها را از جمله کنجی یانو، ویراستار ژاپنی، نارحت کرد.برای اطلاع از جزییات خبر با زومجی همراه باشید.

مجموعه‌ی بزرگ Metal Gear، محصول کونامی و طراحی شده توسط هیدئو کوجیما، پس از انتشار اولین نسخه در سال ۱۹۸۷، طرفداران بسیاری را از سراسر دنیا جذب کرد و به مرور و با ساخت نسخه‌های بعدی به جمع دوست‌داران این بازی اضافه می‌شد. سپس در سال ۱۹۹۸ بود که کوجیما با ساخت Metal Gear Solid برای کنسول پلی‌استیشن جهشی بزرگ را در این مجموعه رقم زد.

انتشار نسخه‌های جدید Metal Gear Solid همیشه برای طرفداران تشنه حکم آب را داشته است

انتشار جدیدترین نسخه‌ی آن یعنی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در سال ۲۰۱۵ خون تازه‌ای در رگ‌های طرفداران بود، اما همزمان زمزمه‌هایی به گوش می‌رسید که خالق تمامی آثار این مجموعه قصد جدایی از کونامی و این مجموعه را دارد.

سال ۲۰۱۵ را می‌توان هم سالی خوب و هم سالی غم‌انگیز برای دنیای بازی‌های ویدیویی دانست که در آن خبر جدا شدن هیدئو کوجیما از کونامی خیلی‌ها را ناراحت و بهت زده کرد. اگرچه با این اتفاق ادامه‌ی سری متال گیر در هاله‌ای از ابهام بود، اما خبر اینکه کوجیما قصد دارد کمپانی خودش را داشته باشد و به ساخت بازی‌های ویدیویی ادامه دهد بارقه‌ای از امید را در دل هوادارن زنده کرد. اما این تمام ماجرا نبود، از آنجایی که حق انتشار و کپی‌رایت مجوعه‌ی Metal Gear با کونامی بود، طبیعتا ادامه‌ی ساخت آن نیز توسط این کمپانی ژاپنی انجام خواهد گرفت. شاید این اخبار در عین حال هم خوشحال کننده و هم ناراحت کننده باشند، ما خبر خوب دیگر اینکه بازی جدید کوجیما احتمالا دوست داشتنی‌تر از مجموعه‌ی متال گیر خواهد بود.

کنجی یانو، ویراستار ژاپنی، که دوست نزدیک کوجیما نیز هست، احساس خود را اینگونه بیان کرده که با این وضعیت که دیگر کوجیما سکان دار کشتی متال گیر نیست ادامه‌ی این سری نامعلوم است و ماجرای متال گیر و قسمت پنجم آن یعنی The Phantom Pain را به رمان نهنگ موبی دیک نوشته‌ی هرمان ملویل آمریکایی تشبیه کرد. بخشی از صحبت‌های وی را در زیر مشاهده می‌کنید:

چه به عنوان یک محصول تجاری و چه فیزیکی، مجموعه‌ی متال گیر به پایان خود رسیده است اما از طرفی نیز این چنین نیست. در تشبیه داستان متال گیر به رمان موبی دیک اینکه، در آغاز داستان راوی و گوینده‌ی داستان از اینکه او را بدین جهت که داستان کاپیتان آهاب را بازگو کند، روانه‌ی یک سفر دریایی کرده بودند ناراحت بود و از نقش نخ‌نمای خود گله می‌کرد. اما این همه‌ی ماجرا نبود و در پایان داستان، ملویل، نویسنده‌ی رمان، به راوی داستان خود نقشی حیاتی و مهم داد. بطوری که بعد از مرگ همه‌ی خدمه‌ی کشتی از جمله خود کاپیتان آهاب، راوی این چنین می‌گوید: من همان کسی هستم که تقدیر مقدر کرده که در پشت کمان کشتی بنشینم و کار نهنگ را یکسره کنم.درست وقتی که کسی نیست که جای خالی پشت آن کمان بزرگ را پر کند...

البته ناگفته نماند که کونامی نیز بیکار نمی‌نشیند و قطعا برای ادامه‌ی متال گیر سالید برنامه‌ها دارد. بطوری که بیان کرده که برای ساخت ادامه‌ی سری Metal Gear Solid نیازی به کوجیما نداریم. همچنین در جایی دیگر کونامی عنوان کرده که در حال مذاکره برای ساخت قسمت بعد این مجموعه است. اما کماکان این نگرانی در دنیای گیمر‌ها وجود خواهد داشت. داستان Metal Gear هم خاتمه یافته و هم ادامه خواهد داشت. بطوری که بازی‌های بعدی که پس از The Phantom Pain خواهند آمد، تا دوره‌ی زمانی بازی Metal Gear Solid 4 ادامه خواهند داشت.

نظر شما در مورد گفته‌های کنجی یانو چیست؟ به نظر شما باید از ادامه‌ی این مجموعه قطع امید کرد؟ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Segmentnext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده